Η μετάβαση του ανθρώπου από το φυσικό περιβάλλον στο αστικό, έφερε μαζί του και ένα κομμάτι της φύσης, είτε αυτό αναφέρεται στο αγροτικό κομμάτι είτε στο ζωικό. Η προσπάθεια της καλλιέργειας δηλαδή της επιβολής πάνω στην γη και η εξημέρωση – φυλάκιση άλλων όντων δημιούργησε ένα περιβάλλον που η φύση δεν είχε ξανά βιώσει.

Ο σκύλος και η γάτα εδώ και χιλιάδες χρόνια έχουν καταφέρει και προσαρμοστεί να ζουν στο περιβάλλον που ο άνθρωπος δημιούργησε. Αυτό δεν σημαίνει ότι ευζωούν απαραίτητα. Όμως η προσαρμοστικότητα των ζώων, όπως και των ανθρώπων είναι αξιοσημείωτη.

Στο φενγκ σούι, η φιλοσοφία της ζωής έχει να κάνει με την αρμονία όλων των όντων με το φυσικό τους περιβάλλον. Έτσι νομίζω είναι παράταιρο να προσπαθούμε με λανθασμένους τρόπους να αντιγράψουμε φυσικά περιβάλλοντα. Για παράδειγμα ο εγκλωβισμός ψαριών σε γυάλα, η φυλάκιση πουλιών σε κλουβιά, ερπετά σε terrarium, μόνο και μόνο για να τα παρατηρούμε. Όλα τα όντα έχουν το αναφαίρετο δικαίωμα της ελευθερίας και αυτοδιάθεσης και σε καμία περίπτωση δεν είναι σωστό να τα φυλακίζουμε. Χρειάστηκαν αγώνες πολλών χρόνων ώστε να καταργηθεί το τσίρκο με ζώα και αυτό δείχνει την σωστή αντίληψη και την ευαισθησία των κοινωνιών σε αυτόν τον παραλογισμό. Την επίδειξη δηλαδή της ανθρώπινης ματαιοδοξίας σε ένα πλάσμα που ζούσε σε άγρια κατάσταση και την προσπάθεια της “βίαιης” εξημέρωσης του προς τέρψιν των θεατών. Οι ρίζες βέβαια σε αυτό το γεγονός έχουν βαθύτερες αιτίες. Πρόκειται για κοινωνίες με χαμηλό εκπαιδευτικό επίπεδο που πιστεύουν ότι το να βάλεις μια τίγρη να πηδάει μέσα από φωτιές, επιδεικνύει την επιβολή του ανθρώπου πάνω στην φύση.

Τώρα τίθεται ένα μεγάλο ζήτημα για τους τετράποδους φίλους μας, τις γάτες και τα σκυλιά, που επί χιλιάδες χρόνια εξημερώθηκαν, μεταλλάχτηκαν με διασταυρώσεις και εν τέλη συμβιώνουν μαζί μας. Αν αναλογιστεί κανείς ότι ένα πεκινουά για παράδειγμα έχει πρόγονο τον λύκο ή τα αγριόσκυλα της Αφρικής, θα καταλάβει ότι πρόκειται για ένα έγκλημα που ταλαιπωρεί τα ζώα. Στις γάτες πάλι δημιουργήθηκαν ράτσες, από αγριόγατες, με διασταυρώσεις με τα αντίστοιχα προβλήματα υγείας. Για μένα αυτό δεν έχει καμία διαφορά από την ευγονική που χρησιμοποιήθηκε από διάφορες πολιτικές και φιλοσοφικές θεωρίες, που είχαν ως στόχο την τελειοποίηση του υπερανθρώπου του Νίτσε, είτε την τελειοποίηση των ζώων, ως προϊόν. Πρόκειται λοιπόν για την οπτική γωνία που βλέπει κάποιος το σύμπαν, τις κοινωνίες κλπ.

Αυτή η εισαγωγή έγινε απλά και μόνο για να κατανοηθεί ότι τίποτα δεν είναι “φυσικό'” , όπως θεωρούμε. Στο φενγκ σούι η αντίληψη της εναρμόνισης έχει να κάνει με το φυσικό περιβάλλον. Από την στιγμή που το αστικό περιβάλλον δεν δημιουργεί φυσική αρμονία, και από την στιγμή που τα πράγματα με τα κατοικίδια έχουν ως έχουν,  θα δώσω μερικές συμβουλές. Προφανώς και όλα τα γνωστά περί ευζωίας πρέπει να τηρούνται. Καθαριότητα, βόλτες, ιατρική φροντίδα κλπ. Βέβαια εγώ προσωπικά είμαι ενάντια στην στείρωση ζώων συντροφιάς, μιας και σύμφωνα με την παραδοσιακή κινέζικη ιατρική αλλά και την κοινή λογική, το να στειρώνεις ένα ζώο του καταστρέφεις την ζωή και σωματικά αλλά και πνευματικά. Με την ίδια λογική θα μπορούσαμε να στειρώνουμε ανθρώπους, που έχουν φτάσει τα 7, 5 δισεκατομμύρια, αλλά αυτό θα θεωρηθεί παράλογο και φασιστικό. Οπότε δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί η ίδια λογική εφαρμοσμένη στα ζώα είναι σωστή.  Το λάθος είναι αυτό, που έγινε εξαρχής. Η προσπάθεια δημιουργίας του λύκου και της αγριόγατας σε ένα υβρίδιο που μας εξυπηρετεί.

Για να κλείσουμε το θέμα, και να βοηθήσουμε στην ευζωία τους, ένα κατοικίδιο σίγουρα παίρνει το ίδιο τσι – Qi από ένα χώρο όπως και εμείς. Άρα για να είναι υγιές θα πρέπει να κοιμάται στον σωστό χώρο, που μπορούμε να το βρούμε ύστερα από μια μελέτη. Αν αγαπάμε πραγματικά τα κατοικίδια μας δεν πρέπει να τα αφήνουμε να κοιμούνται εκεί που νομίζουν ότι είναι σωστό, γιατί δεν υπάρχει εν συναίσθηση στο φενγκ σούι αλλά μόνο μελέτη. Επίσης με μια μελέτη μπορούμε να συμβουλέψουμε που μπορεί να τρώει, ποια σημεία του σπιτιού να αποφεύγονται για ατυχήματα κλπ.

Σίγουρα αυτό το άρθρο δεν είναι για να απαλύνει τα αυτιά , αλλά να ανοίξει νέους ορίζοντες όπου κομμάτια της φύσης πρέπει να μένουν ανέγγιχτα ώστε το τσι να καταφέρει να δημιουργήσει αυτήν την φανταστική ποικιλία ζωής. Ούτε υποστηρίζω ότι ο άνθρωπος δεν πρέπει να παρεμβαίνει ή να έχει διαδραστικότητα με άλλα όντα. Απλά ο απόλυτος σεβασμός, δημιουργεί αρμονία και ευτυχία για όλους.