Λένε ότι το φενγκ σούι είναι περίπου 4000 χρόνων, αλλά κέρδισε εξέχουσα θέση κατά την διάρκεια της δυναστείας Tang 唐朝 (618-907 μΧ), από τον μεγάλο μάστερ Yang Yun Song 楊筠松. Υπήρξε ο αυτοκρατορικός μάστερ του φενγκ σούι και μέγας αστρονόμος. Ήταν υπεύθυνος για το φενγκ σούι του παλατιού αλλά και για το φενγκ σούι των ταφικών σημείων, αλλά και πιο σημαντικό από όλα επέλεγε τις κατάλληλες ημερομηνίες ώστε ο αυτοκράτορας να κάνει πολύ σημαντικές δραστηριότητες, όπως το να ξεκινήσει ένα πόλεμο ή να πάρει σημαντικές αποφάσεις για όλο το βασίλειο.

Εκείνες τις ημέρες το φενγκ σούι ήταν μια κρυφή τέχνη. Μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μόνο από τις ανώτερες τάξεις, την βασιλική οικογένεια και τους ακολούθους του καθώς και ανώτερους αξιωματούχους. Αυτό δείχνει την σημασία και τον αποκρυφισμό των μυστικιστικών τεχνών, μέχρι και σήμερα.

Κάποια στιγμή κατά την διάρκεια της βασιλείας Tang 唐朝, ξέσπασε μια φωτιά στο αυτοκρατορικό δικαστήριο. Και μέσα στον πανικό και το χάος που επικράτησε ο μεγάλος μάστερ Yang Yun Song 楊筠松, πήρε τα κλασικά χειρόγραφα του φενγκ σούι και απέδρασε. Πήγε και κρύφτηκε σε ένα χωριό που λεγόταν Ko Chao, μακριά από τις αυτοκρατορικές αρχές. Γιατί ήξερε ότι μια τέτοια γνώση δεν έπρεπε να μείνει κρυφή και έπρεπε να διαδοθεί για να βοηθηθεί όσο περισσότερος κόσμος μπορούσε.

Σε εκείνο το μικρό χωριό, ο Yang Yun Song 楊筠松, πήρε δυο μαθητές για να τους διδάξει την τέχνη του φενγκ σούι. Ο ένας λεγόταν Cheng Wen Chan και ο άλλος Liu Jiang Dong. Στις παλιές παραδόσεις, οι δάσκαλοι πάντα φοβόταν μήπως οι τέχνες που δίδασκαν πέφταν σε χέρια ανθρώπων που θα δημιουργούσαν περισσότερο κακό παρά καλό στην ανθρωπότητα. Έτσι αποφάσισε να διδάξει στον έναν μαθητή, την τέχνη της μορφής, ώστε να αναγνωρίζει τις ενέργειες και τις δυνάμεις της γης απλά κοιτώντας τα βουνά και το νερό, και να καταφέρνει να εντοπίζει την ροή της ενέργειας. Να βρίσκει τις Φλέβες του Δράκου και να εντοπίζει το σημείο του μεσημβρινού της γης. Στον άλλο μαθητή δίδαξε την τέχνη του να τιθασεύει το Τσι. Να μπορεί να υπολογίζει το χρόνο, το διάστημα, γεγονότα και πως δουλεύουν οι ενέργειες των άστρων και του σύμπαντος. Έτσι θα μπορούσε να υπολογίζει την ποσότητα ενέργειας που ρέει σε σχέση με τον χρόνο και να προβλέψει γεγονότα. Έτσι μπορεί κάποιος να πει ότι η τέχνη του ήταν αφιερωμένη στην yin και yang πλευρά των πραγμάτων.

Έτσι με ένα μαθητή να μπορεί να ελέγχει την γη και το περιβάλλον και τον άλλον να μαθητή να μπορεί να δει μέσα από το τον χρόνο και το χώρο, διαίρεσε την γνώση στα δύο. Αυτοί οι δυο μαθητές μεγάλωσαν στο ίδιο χωριό και δημιούργησαν δυο διαφορετικές σχολές φενγκ σούι. Την σχολή της Μορφής, που διδασκόταν πως να αναγνωρίζεις τις Φλέβες του Δράκου, τα 81 είδη των βουνών, καθώς και τους μεσημβρινούς της γης με τις ιδιότητες της, που όταν αυτοί για παράδειγμα διασταυρωθούν μπορούν να δημιουργήσουν έναν επιχειρηματικό γίγαντα, λόγω του άπειρου τσι που εκπέμπουν, ή να διαμορφώσουν ένα μεγάλο στρατηγό ή ένα χαρισματικό ηγέτη. Αυτή η τέχνη ονομάζεται Luan Tou Feng Shui. Από την άλλη μεριά ήταν η σχολή της Φόρμουλας, που είναι γνωστή και ως San Yuan Feng Shui. Μερικές τεχνικές είναι το Xuan Kong Fei Xing, 64 εξάγραμμα, Τεχνική των ιπτάμενων Άστρων. Αυτή η σχολή είναι για τον υπολογισμό των τριγράμων με μαθηματικές φόρμουλες, αλλά δεν αναγνωρίζουν την σχολή της Μορφής.

Αυτές οι δυο σχολές ήταν ξεχωριστές, και ουσιαστικά κυριάρχησαν σε όλη την Κίνα. Μερικές μεγάλες κινέζικες πόλεις είναι φτιαγμένες με στην σχολή της Μορφής, ενώ μερικές πολύ μεγάλες εταιρίες, δάσκαλοι ή ποιητές αναπτύχθηκαν μέσα από την σχολή της Φόρμουλας. Κατά την διάρκεια της δυναστείας Qing 清朝 (1644-1912), αυτές οι δυο σχολές λειτουργούσαν ξεχωριστά.

Τα τελευταία 20 χρόνια λόγω της διάδοσης της πληροφορίας μέσω του διαδικτύου, και την άμεση πρόσβασης σε πληροφορίες και αρχαίους παπύρους γίνεται μια προσπάθεια ενοποίησης αυτών των δυο σχολών.